Szukaj


Oferta AdWa Internet
· Strona główna
· Pytania i odpowiedzi
· Zasięg sieci AdWa
· Cennik pakietów i usług
· Regulamin
· Umowa i Aneks
· Oferta dla ISP
· Praca u nas

Najczęściej pobierane pliki
· 1: Cennik Usług AdWa Internet
· 2: Regulamin AdWa Internet
· 3: Umowa i aneks AdWa Internet
· 4: AVG - Anti-Virus Free 2013
· 5: Acrobat Reader - czytnik plików PDF

Menu
· Zabezpieczenie komputera
· Statystyki serwisu www
· Szukaj na stronie
· Archiwum wiadomości

 
AdWa Internet Mogilno, Stawiska, Wylatowo, Bielice, Lubin, Gozdanin, Izdby, Znin, Pakosc i okolice tych miejscowosci (usluga swiadczona przez WAWER z Mogilna) FAQ (Często zadawane pytania)



Kategoria: Główna -> Uzytkowanie

Pytanie
·  Czy mogę pobierać nieograniczenie wiele danych z internetu?
·  Nie uzyskuje prędkości 8Mbps, co może być przyczyną?
·  Z jaką prędkością przesyłane są dane odemnie do ROUTERa?
·  Przy pobieraniu plików jest informacja w kBps lub w kB/s i wynosi maksymalnie ok 1000. Co to oznacza?
·  U konkurencji internet jest tańszy - dlaczego tak jest?
·  Czy mogę otrzymać stały, zewnętrzny adres IP?
·  Przestała działać mi usługa - co mam robić?

Odpowiedź
·  Czy mogę pobierać nieograniczenie wiele danych z internetu?

Tak. Nie ma ograniczeń czasowych, ani ilości pobranych, czy wysłanych danych.

[ Powrót na górę ]

·  Nie uzyskuje prędkości 8Mbps, co może być przyczyną?

8Mbps to praktycznie bardzo duża prędkość i zależy od bardzo wielu czynników. Przedewszystkim od obciążenia łącz międzyoperatorskich oraz od obciążenia serwera na którym znajdują się dane.
Większość serwerów w Polsce uruchomiona jest na łączach 10,100 lub 1000 Mbps. Proszę zauważyć, że wystarczą zaledwie 2 osoby mające 8Mbps pobierające dane z takiego serwera z łączem 10Mbps, aby wykorzystać jego łącze w ponad 100%, czyli matematyka jest tu nieubłagana i dołączanie się kolejnych osób powoduje dzielenie tej prędkości na kilkadziesiąt, a nawet kilkaset osób.
Najlepszymi stronami do testów są strony "dużych" portali mających szybkie łącza 1Gbps lub ich wielokrotność. Jedną ze stron jest chociażby home.pl
Nawet jeśli serwer ma łącze 1Gbps (1000 Mbps) to i tak zaledwie 125 osób z łączami 8Mbps, które mogą korzystać z pełną prędkością, jednak operatorzy, którzy mają takie łącza zazwyczaj obsługują kilkadziesiąt a nawet kilkaset tysięcy osób w jednej chwili.

[ Powrót na górę ]

·  Z jaką prędkością przesyłane są dane odemnie do ROUTERa?

Wszystko zależy od technologii przyłączenia i zawiera się w prędkościach od 54Mbps do nawet 1000Mbps w przypadku sieci światłowodowych.

Najczęściej obecnie (rok 2013) podłączani klienci to technologia bezprzewodowa z prędkością 130Mbps i Kablowa 100Mbps oraz światłowodowa 1000Mbps

[ Powrót na górę ]

·  Przy pobieraniu plików jest informacja w kBps lub w kB/s i wynosi maksymalnie ok 1000. Co to oznacza?

Zazwyczaj w programach prędkość transmisji danych podawana jest w kilobajtach na sekundę, a należy pamiętać, że 1 bajt (wielka litera B) to 8 bitów (mała litera b).
8Mbps to inaczej 1000 kBps lub 1 MB/s.

[ Powrót na górę ]

·  U konkurencji internet jest tańszy - dlaczego tak jest?

Oferta nasza nie jest budowana na podstawie tego co robią inni. My chcemy inwestować w najnowsze technologie dostępne na Świecie. Nie są one tanie i dlatego też odzwierciedleniem innowacyjności naszych usług jest cena.

Cena wszędzie jest jednakowa. Nie wykorzystujemy faktu monopolu na jakimś rynku. Usługa działa tak jak powinna i kosztuje tyle, aby nie była dużym obciążeniem dla budżetu, ale zawierała wszelkie koszty bez żadnych ukrytych sztuczek jak robią to inne firmy telekomunikacyjne.
Internet za 1 zł miesięcznie kosztuje w sumarycznym rozrachunku ponad 100 zł miesięcznie kiedy to u nas już od pierwszego miesiąca wiadomo ile będzie się płacić za usługę.

[ Powrót na górę ]

·  Czy mogę otrzymać stały, zewnętrzny adres IP?

Tak. Jest to standardowa usługa dla użytkowników naszej sieci.
Każdy klient otrzymuje stały publiczny adres IPv6 oraz na życzenie adres IPv4.

[ Powrót na górę ]

·  Przestała działać mi usługa - co mam robić?

Najlepszą kolejnością jest na początek sprawdzenie stanu aktualnego sieci AdWa.
Dzwoniąc pod numer 52 569 99 99 możemy dowiedzieć się, czy aktualnie pracują nadajniki i nie trwają jakieś prace przy sieci, oraz czy już ktoś nie dokonał zgłoszenia awarii w Twojej miejscowości.
W przypadku trwającej modernizacji lub usuwaniu usterki oczywiście oczekujemy do przewidywanego czasu zakończenia prac.
W przypadku informacji o prawidłowym funkcjonowaniu nadajnika i sieci sprawdzamy następujące rzeczy u nas w komputerze:

  • czy jesteśmy zalogowani do nadajnika i czy nadajnik AdWa jest dostepny
  • czy otrzymalismy nasz adres IP
  • czy nie mamy włączonego jakiegoś programu blokującego dostęp do internetu (np. Internet Security, lub jakiegoś firewall)
Jeśli powyższe zostało sprawdzone i nadal internet nie działa wybieramy ponownie numer 52 569 99 99 i zgłaszamy usterkę. Najpóźniej w ciągu godziny interwencja zostanie podjęta. Czas usunięcia awarii u klienta nie powinien przekroczyć 48 godzin roboczych w przypadku wymagalności przyjazdu na miejsce do klienta.

Również pod tym numerem można zgłaszać uszkodzenia sprzętu komputerowego, którym również możemy się opiekować. Ofertę ustalamy indywidualnie.

[ Powrót na górę ]







Web site engine's code is Copyright © 2003 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Tworzenie strony: 0.030 sekund